محققان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی الگوریتمی را ایجاد کرده اند که می تواند به مزارع خوک هشدار دهد که از شیوع ویروس اسهال اپیدمی خوک (PEDV) شیوع دارد. الگوریتم اثبات مفهوم پتانسیل استفاده در پیش بینی زمان واقعی شیوع بیماری دیگر در حیوانات غذایی را دارد.

 

 

PEDV ویروسی است که باعث بالا رفتن میزان مرگ و میر در خوک های از پیش دانه شده شده است. این ویروس در سال 2013 در ایالات متحده ظاهر شد و تا سال 2014 تقریباً 50 درصد گله های تولید مثل را آلوده کرده بودند. PEDV از طریق تماس با ماده مدفوع آلوده منتقل می شود.

 

گوستاوو ماچادو ، استادیار بهداشت جمعیت و آسیب شناسی جمعیت در ایالت NC و نویسنده مسئول مقاله که شرح کار است ، خط لوله ای را با استفاده از تکنیک های یادگیری ماشین برای ایجاد یک الگوریتم قادر به پیش بینی شیوع PEDV در فضا و زمان ایجاد کرد.

 

ماچادو به همراه همكاران دانشگاه مینسوتا و Universidade Federal برزیل ریو گراند دو سول از داده های هفتگی در سطح مزرعه از مزارع كشتی برای ایجاد مدل استفاده كردند. داده ها شامل انواع جنبش خوک ، تراکم گراز و عوامل محیطی و آب و هوایی از جمله پوشش گیاهی ، سرعت باد ، دما و بارش است.

 

محققان به "محله‌هایی" كه به عنوان شعاع 10 كیلومتری اطراف مزارع كشت شده تعریف شده بودند ، نگاه كردند. آنها اطلاعات مدل راجع به شیوع ، حرکت حیوانات به هر محله و خصوصیات محیطی در داخل هر محله تغذیه می کردند. در نهایت ، مدل آنها قادر به پیش بینی شیوع PEDV با دقت تقریبی 80 درصد بود.

 

مهمترین عامل خطر برای پیش بینی شیوع PEDV حرکت خوک به داخل محله 10 کیلومتری بود ، اگرچه محیط محله از جمله شیب و پوشش گیاهی نیز خطر را تحت تأثیر قرار داد.

 

ماچادو می گوید: "این مدل اثبات از مفهوم ، تنگنا گسترش PEDV در کارولینای شمالی را شناسایی کرد و به ما اجازه داد تا عوامل خطر عفونت را به ترتیب اهمیت رتبه دهیم." "از آنجا که داده های بیشتری را از سایر مناطق مزرعه در سراسر آمریکا بدست می آوریم ، انتظار داریم دقت مدل افزایش یابد. هدف نهایی ما این است که پیش بینی های خطر در زمان واقعی را داشته باشیم تا کشاورزان و دامپزشکان بتوانند مراقبت های پیشگیرانه را در مناطق پرخطر ارائه دهند. تصمیمات مبتنی بر داده ها. "

 

مراحل بعدی برای محققان شامل بهبود مدل برای پیش بینی طیف وسیعی از بیماری ها و گسترش آن برای گسترش سایر صنایع مانند مرغ است.

 

این اثر در گزارش های علمی آمده است .

بیشتر بخوانید:

https://virgool.io/@pishtazpump.ir/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%88%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-t95kl2qfacxz


writ شیوع ,pedv ,بینی ,ایجاد ,محققان ,داده ,بینی شیوع ,شیوع pedv ,پوشش گیاهی ,برای ایجاد ,زمان واقعی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

معرفی کالا فروشگاهی کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی (ع) زرنه معرفی بهترین چاپگرها میهن استور دیار دانلود|دانلود رایگان نرم افزار